Saturday 14 January 2012

Cinta oh cinta.............

 



Lagu ni mempunyai maksub tersirat dan tersurat kebanyakan manusia di muka bumi Allah ini pernah jatuh cinta...sebab lumrah manusia mempunyai sifat ingin cinta dan mencintai....
orang kate kalau kita jatuh cinta kita akan jadi angau setiap mase terbayang sidia pagi,petang,siang malam...duk dalam tandas terbayang sidia...hehe...macam2...apabila dah jatuh cinta hari2 nak jumpa sidia ,kalau sidia lambat reply msj mulalah fikir yang bukan2....kalau sidia msj hai je da mula rase mau terbang je..huhu... bginilah manusia time jatuh cinta bau kentut sidia pun macam bau minyak wangi... tapi????

adakah sidia juga mencintai kite??? setulusnya.....atau sekadar simpati atau sekadar nak mengisi keboringan terlampau??? jangan jadi mangsa cinta dear....... sebab itulah jika jatuh cinta jangan terlampau..berpada2 la... kerana sebagai manusia apabila kita minatkan seseorang, apabila seseorang itu senyum kat kite,kite ingatkan die syok kat kite rupa2nya die senyum sekadar senyuman itu adalah sedekah...jarang sekali manusia apabila dia betul2 mencintai seseorang itu seseorang itu betul2 mencintai dia balik..kerana ade ssengah orang mgatakan apabila kite mencintai seseorang itu dia pula mencintai orang lain..
Dear...jika kite mencintai seseorang tetapi die tidak menunjukan minat terhadap kite jangan paksa dia untuk menyintai kite..jangan kite terlalu obses untuk mendapatkan dia contohnya setiap mase anta msj...kerana realiti sifat manusia benda yang datang padanya yang inginkannya die tolak dan berasa rimas...jangan jadi pengemis cinta jangan sampai dia kate rimas dengan kehadiran kite..tetapi cukuplah sekali je kite kate " sye cintakan awak," andaikata tiada respon ...tinggalkan die tu..jangan kate "aku akan menunggumu..." kerana jika ada jodoh antara kamu berdua pasti tak akan kemana..jangan berasa kecewa..

Dear....jika sekiranya pada saat ini kamu memiliki insan yang menyayangi dan menyintai kamu..kamu dapat merasakan getaran cintanya lebih kuat daripada cinta kamu terhadapnya.. mulai detik ini janganlah kamu mempersia-siakan kehadirannya.. berikan dia cinta yang suci dan ikhlas..jangan mempermain-mainkan perasaannya...kerana suatu masa kamu sendiri yang akan menyesal..

Dear...jika kamu merasakan getaran cintamu lebih kuat dari sidia..janganlah kamu mengeluh..anggaplah ini ujian cintamu terhadapnya..tunjukkanlah yang cinta kamu tulus dan ikhlas..tunjukkanlah yang kamu boleh menerima dia seadanya,setiap kelemahanya dan kekurangannya katakan padanya ..."kekuranganmu adalah kelebihan buatku" ...dan berdoalah agar pintu hatinya hanya untukmu....lama-kelamaan cintanya terhadap kita akan mekar dan bercambah.dan jadikan kita adalah insan yang sentiasa membuatkan dia selesa,setiap masalah,kegembiraannya dan kesedihannya hanya kita tempat luahan hatinya...jadilah pendengar setianya...

Last sekali..jika kita berpisah dengannya dia bukan untuk kite dan kite belum menemui insan yang sesuai untuk kite..dan mungkin derita jika bersamanya..

No comments:

Post a Comment