Monday, 16 January 2012

Blogku jangan berkulat dan bersawang..

Selama hampir sebulan blog ini akan ditinggalkan..hik..hik..hik..cedihnye...sape nk bgi makan minum...tapi lau ade mase saye akan menulis juga....em..ok selamat bercuti bagi orang yang bercuti...exam pun lepas..rase baru lepas dari penjajahan komunis je...hehehe...dadadada...................tatatititutu..............

Saturday, 14 January 2012

Cinta oh cinta.............

 



Lagu ni mempunyai maksub tersirat dan tersurat kebanyakan manusia di muka bumi Allah ini pernah jatuh cinta...sebab lumrah manusia mempunyai sifat ingin cinta dan mencintai....
orang kate kalau kita jatuh cinta kita akan jadi angau setiap mase terbayang sidia pagi,petang,siang malam...duk dalam tandas terbayang sidia...hehe...macam2...apabila dah jatuh cinta hari2 nak jumpa sidia ,kalau sidia lambat reply msj mulalah fikir yang bukan2....kalau sidia msj hai je da mula rase mau terbang je..huhu... bginilah manusia time jatuh cinta bau kentut sidia pun macam bau minyak wangi... tapi????

adakah sidia juga mencintai kite??? setulusnya.....atau sekadar simpati atau sekadar nak mengisi keboringan terlampau??? jangan jadi mangsa cinta dear....... sebab itulah jika jatuh cinta jangan terlampau..berpada2 la... kerana sebagai manusia apabila kita minatkan seseorang, apabila seseorang itu senyum kat kite,kite ingatkan die syok kat kite rupa2nya die senyum sekadar senyuman itu adalah sedekah...jarang sekali manusia apabila dia betul2 mencintai seseorang itu seseorang itu betul2 mencintai dia balik..kerana ade ssengah orang mgatakan apabila kite mencintai seseorang itu dia pula mencintai orang lain..
Dear...jika kite mencintai seseorang tetapi die tidak menunjukan minat terhadap kite jangan paksa dia untuk menyintai kite..jangan kite terlalu obses untuk mendapatkan dia contohnya setiap mase anta msj...kerana realiti sifat manusia benda yang datang padanya yang inginkannya die tolak dan berasa rimas...jangan jadi pengemis cinta jangan sampai dia kate rimas dengan kehadiran kite..tetapi cukuplah sekali je kite kate " sye cintakan awak," andaikata tiada respon ...tinggalkan die tu..jangan kate "aku akan menunggumu..." kerana jika ada jodoh antara kamu berdua pasti tak akan kemana..jangan berasa kecewa..

Dear....jika sekiranya pada saat ini kamu memiliki insan yang menyayangi dan menyintai kamu..kamu dapat merasakan getaran cintanya lebih kuat daripada cinta kamu terhadapnya.. mulai detik ini janganlah kamu mempersia-siakan kehadirannya.. berikan dia cinta yang suci dan ikhlas..jangan mempermain-mainkan perasaannya...kerana suatu masa kamu sendiri yang akan menyesal..

Dear...jika kamu merasakan getaran cintamu lebih kuat dari sidia..janganlah kamu mengeluh..anggaplah ini ujian cintamu terhadapnya..tunjukkanlah yang cinta kamu tulus dan ikhlas..tunjukkanlah yang kamu boleh menerima dia seadanya,setiap kelemahanya dan kekurangannya katakan padanya ..."kekuranganmu adalah kelebihan buatku" ...dan berdoalah agar pintu hatinya hanya untukmu....lama-kelamaan cintanya terhadap kita akan mekar dan bercambah.dan jadikan kita adalah insan yang sentiasa membuatkan dia selesa,setiap masalah,kegembiraannya dan kesedihannya hanya kita tempat luahan hatinya...jadilah pendengar setianya...

Last sekali..jika kita berpisah dengannya dia bukan untuk kite dan kite belum menemui insan yang sesuai untuk kite..dan mungkin derita jika bersamanya..

Friday, 13 January 2012

Cari Jodoh..

60 PETUA MENCARI JODOH

Posted by: nuriman on: Julai 26, 2009
www.malaysiamaya.com/
1. Semua orang Ada jodoh atau pasangan yang
menanti Dan biasanya ianya
Berada tidak jauh dari anda. Jarang orang
bertemu dengan jodoh yang berada jauh darinya.
2. Jodoh itu ketentuan Allah Dan Kita wajib
berusaha. Doa, usaha yang
Betul Dan bersungguh-sungguh disertai dengan
tawakkal, insyallah akan
Menemukan anda dengan pasangan anda.
3. Ramai orang masih belum bertemu jodoh
kerana mudah patah semangat.
Teruskan usaha sehingga anda bertemu jodoh.
4. Seimbangkan hidup anda dengan sempurna
agar diri anda jadi seperti
?magnet? Yang menarik bakal pasangan anda
kepada anda.
5. Daya tarikan yang sebenar berpusat di hati
yang murni. Berusahalah
Untuk mencuci hati anda daripada semua
perasaan yang negatif terhadap semua
Orang di dunia ini.
6. Agar mudah orang sayang, cuci hati dengan
jaga ibadah, solat
Taubat, beristighfar, baca Al-Quran, maafkan
orang lain, meminta maaf,
Bersedekah Dan berfikiran positif.
7. Sayangi semua orang di sekitar anda Dan
anda akan menarik sayang
Terhadap anda. Jika anda membenci orang,
ditakuti bakal pasangan anda
Akan membenci anda.
8. Orang yang sedang mencari pasangan harus
sentiasa bersedia untuk
Bertemu dengan pasangannya pada bila-bila
masa. Justeru, Kita perlu sentiasa
Dalam keadaan yang paling menarik setiap
masa. Tanggapan pertama adalah yang
Terpenting.
9. Untuk lelaki, tarikan pertama ialah
pakaiannya. Untuk perempuan,
Wajah Dan bentuk badan menjadi tarikan
pertama. Sediakan diri untuk menawan
Bakal pasangan anda.
10. Buka hati Dan minda anda untuk menerima
cinta. Cinta boleh
Berputik pada bila-bila masa. Cinta mudah
datang kepada mereka yang sentiasa
Bersedia untuk menerima cinta.
11. Cinta datang melalui Mata lalu turun ke hati.
Justeru, perhebatkan
Hubungan Mata secara memandang bakal
pasangan dengan penuh kasih
Sayang.
12. Kita boleh berkomunikasi melalui fikiran.
Hantarlah kasih sayang
Dan hasrat murni anda terhadap pasangan
dengan gelombang fikiran ini
Secara berterusan hingga berjaya.
13. Ramai yang terlepas peluang Dan patah hati
sebab lewat menyatakan
Hasrat kepada bakal pasangan. Perkara yang
baik disegerakan (iaitu
Menyatakan perasaan anda kepada bakal
pasangan).
14. Tidak salah untuk orang perempuan
memulakan usaha untuk
Berkenalan. Orang lelaki akan sentiasa
merasakan mereka yang memulakan perkenalan
Walaupun sebenarnya orang perempuan yang
mulakan.
15. Berkomunikasi dengan mesra Dan
bersemangat menggunakan lidah,
Mata, hati Dan bahasa badan. Elakkan
bercakap sambil lewa atau kurang sopan
Terhadap bakal pasangan.
16. Berbual dengan pasangan mengenai apa
yang dia suka. Beri tumpuan
Kepada minat Dan perasaannya. Elakkan sibuk
memberi tumpuan kepada diri
Sendiri.
17. Layan bakal pasangan dengan mesra seperti
kawan lama walaupun baru
Berkenalan. Bentuk suasana keintiman dengan
segera agar bakal pasangan
Rasa selesa.
18. Makin mudah Kita menceritakan hal peribadi
yang munasabah kepada
Bakal pasangan, semakin mudah dia
menceritakan hal dirinya kepada Kita.
19. Berdoa Dan latih diri agar Kita pandai
mendampingi orang lain Dan
Seronok untuk didampingi oleh orang lain. Buang
perangai yang
Menyebabkan orang benci kepada Kita.
20. Beri sayang untuk mendapat sayang. Orang
yang masih Ada perasaan
Benci terhadap sebarang orang boleh
menyebabkan bakal pasangan benci atau
Tidak tertarik kepada Kita. Justeru buang
semua benci.
21. Untuk wanita, jangan jual Mahal terhadap
bakal pasangan. Tetapi,
Nyatakan dengan hikmah kepadanya yang anda
amat sukar untuk berkenalan
Dengan lelaki lain.
22. Kebanyakan lelaki mudah tertarik kepada
perempuan yang simple,
Tidak materialistik, mudah berterima kasih Dan
redha dengan setiap pemberian
Lelaki tersebut.
23. Orang perempuan mudah tertarik kepada
lelaki yang memberi
Perhatian, penghargaan Dan penghormatan
kepada mereka. Justeru, orang lelaki
Janganlah terlalu jimat atau kedekut.
24. Orang lelaki perlu belajar mengenal kerenah
orang perempuan.
Perasaan, pemikiran, kehendak, keperluan,
kesukaan Dan kebenciannya.
25. Elakkan memberi tumpuan kepada
kelemahan Dan kesilapan kecil yang
Ada pada bakal pasangan. Jangan sesekali
mengutuk atau memalukan bakal
Pasangan.
26. Senyuman ikhlas, wajah yang menawan Dan
bahasa badan yang penuh
Kemesraan akan menambat lelaki terhadap
wanita.
27. Orang mudah tertawan kepada bakal
pasangan yang Ada persamaan Dan
Ada perbezaan sifat, tindakan Dan minat.
Terlalu banyak persamaan
Membosankan. Banyak sangat perbezaan
menyesakkan.
28. Orang mudah tertarik kepada bakal
pasangan yang Ada sikap Dan
Sifat yang saling mengimbangi Dan
melengkapkan sikap Dan sifatnya.
29. Walaupun belum kenal rapat dengan bakal
pasangan, nyatakan yang
Anda sering merasa atau berfikir seperti yang
dia rasa atau fikir.
Keserasian adalah tarikan.
30. Perempuan membentuk hubungan dengan
berbual Dan bercakap. Lelaki
Bentuk hubungan dengan melakukan sesuatu
kegiatan secara bersama.
31. Orang mudah tertawan kepada bakal
pasangan yang mempunyai
Persamaan daripada berbagai segi seperti
kefahaman politik, aktiviti keagamaan,
Sikap terhadap harta, Wang Dan hobi.
32. Dua orang yang amat banyak perbezaan
boleh serasi antara satu sama
Lain jika mempunyai satu atau dua persamaan
yang mendalam seperti suka
Kepada kucing, suka melancong atau suka
ramai anak.
33. Tindakan yang serentak akan menarik bakal
pasangan terhadap anda.
Contohnya, serentak berpaling, serentak angkat
gelas, serentak
berdiri, serentak nak ke tandas.
34. Tawan hati bakal pasangan dengan
pamerkan emosi yang sama terhadap
sesuatu kejadian atau peristiwa ? sama-sama
gembira, sedih,
terperanjat, benci, simpati dan sebagainya.
35. Dua insan mudah serasi jika mempunyai
pentafsiran yang sama
mengenai hubungan ? tahap keakraban,
kebebasan, kebergantungan, pemberian,
pengorbanan dan sebagainya.
36. Kenalpasti ciri-ciri yang disukai oleh bakal
pasangan anda. Bentuk
ciri-ciri yang disukai oleh bakal pasangan anda.
Bentuk ciri-ciri ini
dalam diri anda dan pamerkan kepadanya yang
anda mempunyai ciri-ciri
tersebut.
37. Semua orang mencari cinta sejati tanpa
syarat. Bakal pasangan anda
akan tertarik kepada anda jika anda
mengasihinya bukan kerana wajah, harta,
keturunan atau glamornya.
38. Bakal pasangan akan tertawan kepada anda
jika anda dapat bantu
mengukuhkan imej dirinya, rangsang
semangatnya dan pupuk keyakinan
dirinya.
39. Keikhlasan amat penting dalam memuji atau
memotivasi bakal
pasangan. Jika kita didapati bohong, dia akan
terus menjauhkan diri daripada
kita.
40. Pujian yang berhikmah dan ikhlas bertindak
sebagai magnet yang
menarik anda kepada bakal pasangan. Pujian
daripada kawan baru lebih bermakna
dan berkesan berbanding pujian daripada kawan
lama.
41. Ulang sebut perkataan, ayat atau slogan
yang digemari bakal
pasangan anda. Ini menyebabkan dia rasa
istimewa dan dihargai dan akan tertawan
kepada anda.
42. Kenalpasti keistimewaan bakal pasangan
anda yang orang lain tidak
nampak. Sampaikan kehebatan ini dengan
bersemangat dan dia akan mudah
tertawan kepada anda.
43. Untuk bakal pasangan yang popular dan
sering dipuji , cari pujian
yang original untuk menambat hatinya. Untuk
orang yang tidak popular,
sebarang pujian amat dialukan dan dihargai.
44. Beri penghargaan serta merta kepada setiap
pencapaian atau
kejayaan bakal pasangan. Ini membelai dan
melembutkan hatinya terhadap anda.
45. Jika bakal pasangan memuji anda, pamerkan
keseronokan anda dengan
senyuman dan ucapan terima kasih dan
bersyukur. Dia akan rasa
dihargai.
46. Cari keunikan, kelucuan atau ?kegilaan? bakal
pasangan anda.
Nyatakan yang anda suka kepadanya sebab
keunikan tersebut. Ini buat dia rasa
istimewa.
47. Ramai pasangan sengsara bila isteri terlalu
cantik atau suami
terlalu handsome. Justeru, cari bakal pasangan
yang setara dan sepadan dengan
kita.
48. Orang yang merasa dirinya hodoh sukar
untuk mendapat pasangan.
Carilah kecantikan yang ada pada anda dan
bentuk keyakinan diri. Hati yang
suci dan keyakinan yang tinggi menyerlahkan
kecantikan anda.
49. Wanita mudah tertawan kepada lelaki yang
gentleman ? bersopan
santun, suka membantu, menghormati wanita,
berani dan yakin diri.
50. Untuk jadi lebih menawan, berterusan
belajar, perbaiki perangai
dan peribadi, baiki kemahiran komunikasi,
murnikan hati, pemaaf dan
sentiasa bersangka baik.
51. Lelaki harus mempamerkan sifat
kelelakiannya di samping memasukkan
sifat perempuan dalam dirinya seperti lebih
prihatin, memahami emosi ,
timbang rasa, dan gunakan gerak batin.
52. Perempuan harus mempamerkan sifat
kewanitaan disamping menghayati
sifat lelaki seperti minat dalam politik, sukan,
memancing, dan aktiviti
macho yang lain. Bertindak bijak tapi, jangan
terlalu bijak.
53. Untuk menambat hati wanita, kerap
bertanya tentang perasaannya,
aktiviti yang dijalankannya, kegemarannya,
kebenciannya atau sebarang
perkara yang berkaitan dengan emosi.
54. Sebelum benar-benar rapat, orang
perempuan harus elakkan diri dari
bertanya bakal pasangan mengenai perasaannya
mengenai sesuatu perkara,
peristiwa atau situasi.
55. Orang lelaki amat pantang bila bakal
pasangan menempelak atau
menunjukkan kesilapan atau kebodohan lelaki
tersebut. Ini cara terbaik
memutuskan hubungan.
56. Orang perempuan mudah tertawan kepada
lelaki yang boleh mengaku
salah, meminta maaf, meminta bantuan, bertolak
ansur, pandai mendengar,
bersabar dan lemah lembut terhadap wanita.
57. Bila bercakap dengan lelaki, orang
perempuan harus fokus kepada
fakta dan sampaikan secara ringkas. Penjelasan
yang berjela-jela dan
memasukkan unsur perasaan akan membunuh
minat lelaki terhadapnya.
58. Jika orang perempuan marah, pujuklah
dengan kasih sayang. Tanya
kenapa dia marah, dengari dengan teliti dan
jangan komen atau cuba beri
nasihat. Orang perempuan mudah sayang pada
lelaki yang pandai mendengar dan
sensitif kepada perasaannya.
59. Jika lelaki marah, jangan sibuk nak tanya
kenapa dia marah.
Pamerkan kasih sayang dan bentuk suasana
yang tenang. Doakan dia dan beri masa Untukdia
merawat dirinya sendiri.
60. Fahami bahawa orang lelaki bercakap secara
terus terang, ringkas Dan objektif. Orang
perempuan sering bercakap secara berlapik,
terperinci Dan Banyak yang tersirat.
ADA banyak perkara yang perlu anda pertimbangkan dalam hubungan anda sebagai pasangan kekasih kerana ia akan mempengaruhi masa depan kehidupan anda bersama.
Perkahwinan bukan sekadar berpandukan kepada cinta semata-mata. Jika cinta yang dijadikan asas, besar kemungkinan perkahwinan yang didirikan berhadapan dengan pelbagai masalah.
Pandangan keluarga, perancangan masa depan, persamaan dan perbezaan antara anda dan teman perlu dibincangkan bersama sebelum anda mencapai kata sepakat untuk mendirikan rumah tangga.
Bak kata orang, perkahwinan bukan sekadar anda dan pasangan, sebaliknya ia membabitkan banyak pihak dan isu. Ketika bercinta semuanya indah, tetapi apabila sudah melangkah ke alam perkahwinan barulah tampak kepincangan masing-masing.
Tanpa perbincangan, anda akan mengalami pelbagai masalah kelak, justeru tetapkan hala tuju anda dan pasangan sebelum mengambil langkah lebih serius. Persoalan berikut mungkin boleh dijadikan pertimbangan.
Pengalaman ketika kecil ketika bersama keluarga.
Apakah pengalaman duka masa kanak-kanak akan menjejaskan perkahwinan anda?
Kasih sayang daripada ibu bapa.
Apakah ibu bapa anda mesra, mengambil berat dan penyayang atau adakah mereka sering berselisih faham?
Latar belakang agama.
Adakah anda seorang yang beriman dan bertakwa?
Pendidikan.
Apakah anda dan pasangan memiliki taraf pendidikan yang sama? Apakah anda berasa tergugat jika pasangan anda memiliki taraf pendidikan yang lebih tinggi? Apakah anda bercita-cita untuk melanjutkan pelajaran?
Latar belakang budaya dan sosioekonomi.
Bandingkan latar belakang masing-masing – lebih besar perbezaan antaranya maka lebih besarlah kemungkinan wujudnya masalah berkaitan adat resam, kehidupan berkeluarga, harapan tradisi dan sebagainya.
Kepintaran.
Apakah anda lebih pintar daripada pasangan anda atau sebaliknya? Apakah ini mungkin mencetuskan rasa iri hati?
Hubungan dengan mentua.
Apakah pandangan saudara mara anda mengenai calon pilihan anda dan bagaimana hubungan anda dengan mentua?
Sikap dari segi kewangan.
Apakah anda akan berbincang mengenai cara menguruskan kewangan selepas berkahwin?
Bilangan anak.
Apakah anda dan pasangan bercanggah pendapat mengenai bilangan anak dan perancangan keluarga? Apakah anda berbincang mengenai tanggungjawab sebagai ibu bapa dan cara membesarkan anak?
Masalah seksual.
Apakah perasaan anda dan pasangan terhadap kemampuan seksual masing-masing? Anda berdua patut menjalani pemeriksaan fizikal dan khidmat kaunseling bagi memastikan tiada masalah seksual.
Pemilih tempat tinggal.
Di manakah anda berdua akan tinggal selepas berkahwin – di rumah sendiri atau mentua. Jika memilih untuk tinggal di rumah mentua dapatkah anda menyesuaikan diri dengan mereka?
Anda Bersedia Untuk Menjadi Ibu Bapa?
Dalam perkahwinan, pasangan biasanya akan merancang untuk mempunyai anak. Perkara ini wajar dibincangkan ketika anda merancang untuk berkahwin. Ada banyak persoalan yang perlu dijawab terlebih dulu. Adakah anda benar-benar mahukan anak? Berapa ramai? Bila? Anda dan pasangan wajar membincangkan tahap persediaan untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai ibu bapa, juga sama ada anak akan melengkapi kehidupan berkeluarga serta beban kewangan yang bakal dihadapi.

Monday, 9 January 2012

Pengkid Salah Siapa??????

Hari ni terase gatal nk mnulis coz almaklum la...asemen pn dah xde...pastu duk sorang2..bosan... ari ni nk tulis tjuk pasal wnita yg myerupai lelaki atau pengkid..huhu... sye bukan nk mgutuk atau memuji cume nk mnulis je.. xde mgena antara hidup dan mati... sebelum tu sye tfikir juga mcmmane klau sye jadi pengkid..huhu.. (tkut ah...) ok... dri gadis lemah lembut kpd kasar cm lelaki..xley ku nk bayang..huhu....

mybe...ade sstengah mngatakn...diorang jdi camtu sebb hormon kureng...n tdapat fktor2 lain...la.... ade juge kes disebbkn bnci kaum lelaki..mmg xdpt dinafikan sbgai seorang wanita sye juga pnah disakiti oleh lelaki...hingga mnimbulkan rse bnci kpd semua kaum llaki..pdahal hye bbrpe orang je yg wat salah krana nila setitik rosak susu sbelanga..dulu mase kt kg ade juga sorang ni yg ala-ala penk juge..pnah kawan mse zmn budak2... dia sejak dri zmn knk2 lagi xpnh rambut pnjang.. kalau nk pakai bju kurung pun dulu ..em..time raye je la...die baik n suke mnolong kawan.. apabila da skol menengah die tetap x berubah malah mkin mjadi2 sifat kelakianye..stail rambut, bju n care bwak motor mgalahkan lelaki...sampaikan adik pompuan sye keliru dan pernah bertanye pde sye... "kak, N ni pompuan ke laki ???nape kak kt skol die pakai tudung kak tpi law kt umah nape npak cam laki pula??? slepas ketawe tbahak2 sye pun jawab " die tu pompuan yg perangai cam llaki je..." adik sye pun pelik " ah....mknenye die ni pondan la..." eh...eh..bukan la...apemende kak...tom.tom...bak...tomboy la....hahaha"...

Sye bukan btujuan nk mgumpat taw ....tlampau byak faktor2 yg lain wujudnya golongan ini trutama pade zamn serba canggih dan moden.. sye rse pde zman dahulu iaitu zaman P.Ramlee time kurus lagi mane ade golongan ini tak tahu la mybe ade sorang dua.. wallahualam...tpi zaman skrang ni kat mne2 leh jpe ngn gol camni...kcuali kat planet utarikh,marikh,bulan dan sbagainya..law ade pun mgkin tcicir sorang tu dri planet bumi..hehe... ok...la. walaubagaimane pun mereka xley dipersalahkn 100% knpe wujudnya mereka ...mereka sendiri pn xtaw knpe mereka wjud..huhu.. gurau je ek... ade sstengah mereka myatakan mereka mhadapi keruntuhan institusi kekeluargaan atau ppcahan kluarga, kurang kasih syg dri kluarga, pengalamn phit yg mhiris kalbu...xpenah dpt pddikan agma, adik bradik semuanye llaki, dan sebagainye....

oleh itu....sebagai makluk yg sama tarafnye..kite hndakla mbimbing mereka scra baik,slow2 dan pnuh bhikmah...bukan dengan care mgutuk,mgeji atau mhina..krane mnusia mne nk dengar nasihat law dihina,dikutuk dikeji...btul x?? law kite kutuk mybe diorang akan mberontak dan mmanggil suku kerabatnye untuk mlakukan ( xlakukan ape2..) sje...je.. mybe diorang sukar untuk brubah...kate seorang mber sye dlu nati tua kot aku berubah r....muda2 enjoy dulu....sekiranye ade yg terase minta maaf la byak2 ye....sye xbniat utk myakiti ati ssiapa pun...pcaye la...stiap ape yg tuhan berikan utk kite pasti ade himahnye...sekian...daa...............



 

Saturday, 7 January 2012

Bulan Kelahiran Ku......



  • MAC
  • Berpesonaliti menarik dan menawan.
  • Mudah didampingi.
  • Sangat pemalu dan pemendam rasa.
  • Sangat baik secara semulajadi, jujur pemurah dan mudah simpati.
  • Sangat sensitif pada perkataan yang dituturkan dan alam persekitaran.
  • Suka pada kedamaian.
  • Sangat peka pada orang lain.
  • Sesuai dengan kerjaya yang memberi khidmat kepada orang lain.
  • Tidak cepat marah dan sangat amanah.
  • Tahu membalas dan mengenang budi.
  • Pemerhatian dan penilaian yang sangat tajam.
  • Kecenderungan untuk berdendam jika tidak dikawal.
    • Suka berangan-angan.
    • Suka melancong.
    • Sangat manja dan suka diberi perhatian yang sangat tinggi.
    • Kelam kabut dalam memilih pasangan.
    • Suka dengan hiasan rumahtangga.
    • Punya bakat seni dalalm bidang muzik.
    • Kecenderungan pada benda yang istimewa dan baik.
    • Jangan terlalu mengikut selera atau perasaan



 artis ini lahir bulan mac..........em...





    Saye akan menulis sesuatu yang menarik...sape-sape yang baca pelizzz komen ye....dan tolong tinggal jejak. saye suke berkawan dgan semua tak kisah la sesiapa pun..sape2 ade problem share la ngn saye...insyaAllah saye akan bagi semngat dan kata-kata sokongan che wahh...giteww.......



    Ok Serba sedikit pasal saye...korang boleh panggil name apepun..puteri ke, iera ke... xkisah pun..saye ni anak sulung tau..umo baru 20 tahun..belajar kat Upsi dalam jurusan pendidikan geografi.. hobi saye banyak.... contohnye.... membace majalah, novel dan sbgainye, menonton tv., menulis ape-ape je..., termenung, main badminton petang-petang bersama kawan-kawan dan yang penting hobi yang paling best ialah tido....hehehe.........

    Hai........hai................


    ASSALAMUALAIKUM.....SAYE MASIH BARU LAGI KALAU SALAH TOLONG TUNJUK AJAR TAU.....